Осамени воини растргнати меѓу два света

На крај, осамените воини секогаш се тие што го менуваат светот. Или барем сакаат да го променат. И, како и обично, не знаат што точно прават. Годинешната официјална селекција на CINEDAYS ќе се фокусира на осамените борци во чиишто души рамо до рамо живеат бунтовништво и загуба: Приказни за протагонисти што можеби не се предодредени за херои, но поседуваат порив за слобода, кој честопати се претвора во гнев и чувство за правдина, кое честопати завршува во тврдоглавост. Приказни за луѓе растргнати меѓу два света – муслиманскиот инспектор принуден да штити десничар популист, дванаесетгодишното момче, кое е единствениот преостанат маж меѓу жени по војната, синот на турски емигрант од трета генерација растргнат меѓу зборовите на чест и желбата за забава, таткото растргнат помеѓу должноста кон семејството и отпорот кон системот, полицаецот растргнат помеѓу корупцијата и чувството за правда.

Приказни за луѓе и луѓе што пишуваат историја. Приказната за Диана Будисављевиќ, на пример, која спасила илјадници српски деца од усташките логори за време на Втората светска војна, речиси и да не е раскажана. Токму филмот има за цел да ги истргне таквите автентични приказни од заборав и да ги раскаже автентично, но и на креативен начин. Приказни за волјата за живот, воодушевувачки, возбудливи и длабоко трогателни, дури и кога се раскажани контемплативно. Европските филмови секогаш се во движење, не само преку малите копродукции, кои ни овозможуваат да погледнеме зад европскиот хоризонт, но исто така и директно, со впечатливи слики, без разлика дали се од некоја северноамериканска провинција или од билингвална Трансилванија. Филмови помеѓу легенди и мјузикли, пркос и прекрасно тажење, а истовремено секогаш живи и моќни.